Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Sunday, November 18, 2007

Η μάχη των αστεριών

Άργησα πάλι να κοιμηθώ χθες το βράδυ.. Όταν αποφασισα να πάω επιτέλους για ύπνο, άνοιξα για λίγο την μπαλκονόπορτα-όπως κάνω πάντα πριν κοιμηθώ-και κοίταξα έξω.. Βρέθηκα απέναντι από μια μεγάλη έκπληξη, που δε βλέπω συχνά στον αθηναϊκό ουρανό.. Ένα σωρό αστέρια είχαν μαζευτεί εκεί, ακριβώς απέναντι από το δωμάτιό μου.. λες και με περίμεναν να βγω να τα δω, λες και είχαν κάποιου είδους συγκέντρωση! Το σκέφτηκα λίγο μέχρι που πήρα την απόφαση να βγω στο μπαλκόνι(αφού έβαλα το πουλοβεράκι μου, γιάτι έκανε και λίγο κρύο!).. Με το σώμα ακουμπισμένο στα κάγκελα έμεινα να τα κοιτάζω.. Στην αρχή δε σκεφτόμουν τίποτα, απλά απολάμβανα αυτό το περίεργο συναίσθημα που μού δημιουργεί η εικόνα του γεμάτου αστέρια ουρανού.. Άραγε να με κοιτούν κι αυτά όπως τα κοιτάω κι εγώ..; Να σκέφτονται άραγε; Κι έτσι ξεκίνησε ένας αγώνας ερωτημάτων.. Ποιος κοιτούσε ποιον τελικά;
Από μικρή θυμάμαι είχα αυτό το κάτι με τα αστέρια και τους αστερισμούς. Και ό,τι άλλο έχει σχέση με τα σωματίδια και τους πλανήτες του σύμπαντος.. Πάντα στο χωριό μου χάζευα τον ουρανό το βράδυ-και όπου αλλού βρισκόμουν και είχε ξαστεριά.. Μου άρεσαν και οι δύο πλευρές : και η επιστημονική-και η παραμυθένια.. Αν δεν υπήρχε το πρόβλημα της φυσικής, η οποία δε μου αρέσει καθόλου σαν εκπαιδευτικό αντικείμενο, στην επιστήνη που ονομάζεται αστρο-φυσική,τώρα θα σπούδαζα στο φυσικό Αθηνών με την προοπτική του αστρο-φυσικού.. Μεγαλη τρέλα λοιπόν..! Περπάτησα κατά μήκος του μπαλκονιού χωρίς να ξεκολλάω το βλέμμα μου από πάνω τους.. Προσπαθούσα να μαντέψω-από τα λίγα που ξέρω- ποιους αστερισμούς και αστέρια έβλεπα κάθε στιγμή. Ένιωθα τόσο μικρή..τόσο ασήμαντη.. Σαν ένα δίχτυ να έχει απλωθεί από πάνω μου απειλώντας από στιγμή σε στιγμή να πέσει με εμένα από κάτω.. Η μάχη σκέψεων, συναισθημάτων-θαυμασμού προ πάντων- αστεριών και μίας-ξύπνιας εκεινη την ώρα- ανθρώπινης ύπαρξης συνεχιζόταν όλο και πιο έντονη. Ήθελα να τους τα πω όλα σήμερα, ήξερα ότι θα πέρναγε αρκετός καιρός μέχρι να τα ξαναδώ... Δεν ένιωθα καμία απειλή, μόνο θαυμασμό προς αυτά τα χιλιάδες μάτια που με κοιτούσαν, τα κοιτούσα κι εγώ άλλωστε.. Ήθελα να ανέβω στην ταράτσα του σπιτιού, να τα δω καλύτερα, αλλά τι νόημα είχε, αφού έβλεπα ότι το μόνο σημείο του ουρανού όπου υπήρχαν τόσα πολλά ήταν ακριβώς απέναντι από το δωματιό μου..
Και τότε έγινε. Μετά από πολλά χρόνια το είδα να πέφτει.. Ευχή ευχή..!!! Γρήγορα! Μόνο που δεν άντεξα..Ήταν ακριβώς εκείνη η στιγμή που έβαλα τα κλάμματα.. Η μάχη ειχε τελειώσει. Χωρίς νικητές και νικημένους. Ετσι απλά, όπως άρχισε.. "Καληνύχτα σας".. Είπα, και έκλεισα το παράθυρο.


20 comments:

Εν Πλω said...

Υπάρχει ψηλά ένα αστέρι
το πιο λαμπερό τ' ουρανού
Μαζί του μιλάω και παίζω
αν θέλω τα βράδια

Αν νιώθω μονάχος το ξέρει
κι ανοίγει τις πόρτες του νου
Γλυκά με χαϊδεύει με φως
και μου δείχνει σημάδια

Καληνύχτα αστέρι
να μου γνέφεις πού πας
Νά 'σαι πάντα ψηλά φωτεινό
κι από κει να με βλέπεις

Η μνήμη σαρώνει τη σκέψη
κι ο χρόνος μου τραβάει το χαλί
Αυτό που επάνω του χρόνια
σκυφτός περπατάω

Μα εσύ αστεράκι μου ξέρεις
το πώς έχω φτάσει ως εκεί
Μια νύχτα του Οκτώβρη το φως
μου χαρίζεις και σκάω

Καληνύχτα αστέρι...

"Αστεράκι", Στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Διονύσης Τσακνής

Υ.Γ. 1: Σε επηρέασε η "Αστερόσκονη", τελικά...

Υ.Γ. 2: Κι εγώ που νόμιζα ότι η ηλιαχτίδα είναι εχθρός του έναστρου ουρανού...

Υ.Γ. 3! Εύχομαι η ευχή σου να πραγματοποιηθεί (ακόμη κι αν δεν την έκανες)!

Υ.Γ. 4: Είμαι τρελός με την αστρονομία! Και γενικώς...!

:)

exilio said...

hehe,για την αστερόσκονη θα σου έλεγα και γώ.
Όμορφα είναι τα άτιμα αλλά..μην στηρίζεσαι πάνω τους..δεν κρατάνε πάντα τις υποσχέσεις τους..
..ίσως και από παράπονο που δεν τα κοιτάμε πια.

Bonjour^^

aggelika said...

Το Δέος!!
Και εγώ λατρεύω τα αστέρια.. Όπως λες και εσύ όμως δεν έχουμε και πολλές ευκαιρίες να τα βλέπουμε στην Αθήνα.. Ακριβώς τα ίδια συναισθήματα με εσένα μου γενούν. Νιώθω μικρή, ασήμαντη μπροστά τους!

(Καλή η Αστρόσκονη???)

oneiroparmenh said...

Σε καταλαβαίνω και σε ζηλεύω που είδες ένα τέτοιο θέαμα στην Αθήνα...
Πάντα είχα τρέλα με τα αστέρια στον νυχτερινό ουρανό-γενικότερα με την νύχτα αλλά τα αστέρια είναι σημαντικό κομμάτι αυτής της λόξας-και το μόνο παράπονο που έχω από την Αθήνα δεν είναι ούτε η φασαρία ούτε τίποτα άλλο,μόνο αυτό,ότι δεν έχει αστέρια την νύχτα...
Αν υπήρχαν τα αστέρια οι καλοκαιρινές νύχτες που τη βγάζω στο μπαλκόνι να χαζεύω τον ουρανό θα ήταν πιο μαγικές...

Καλησπέρα..

Unknown said...

κάποιος είχε πει ότι ο ουρανός είναι γεμάτος κάρβουνα που ανάβουν και σβήνουν συνεχώς, άλλος ότι είναι τηγάνι με φασόλια, για μένα είναι το παρελθόν πάντα το κοιτάμε με νοσταλγία ;)

Anonymous said...

Μάλλον τον ίδιο ουρανό βλέπαμε :-)

Iliaxtida said...

Εν Πλω
ωραιο τραγουδι, δεν το γνωριζα... :)
ΥΓ1 ναι,αποτι φαινεται..!
ΥΓ2 Η ηλιαχτιδα δεν εχει εχθρους! ;)
ΥΓ3 εεε, κτ εκανα κ γω...!
ΥΓ4 αρχιζω να φοβαμαι..!! :))

exilio
δε βασίζομαι πάνω τους γιατί το να κρέμεσαι από ένα αστερι ειναι απο τα πιο επικινδυνα πραγματα στον κοσμο: δεν ξερεις ποτε θα ερθει η στιγμη που θα πεσει..!

aggelika!
ναι,ειναι γλυκουλικα αλλα ταυτοχρονα τρομακτικα.. :/
καλη ηταν..οχι τιποτα τρελα ψαγμενο αλλα ηταν παραμυθενιο!! :D

oneiroparmenh
καλως ηρθες στο κλαμπ των ονειροπαρμενων!εγω να δεις ποσο θα ηθελα να μετραω αστερακια τις καλοκαιρινες νυχτες απο το μπαλκονι μου...φαινεται και απο το ονομα σ οτι σ αρεσει η νυχτα :)

street spirit
για μενα ειναι ό,τι εχει απομεινει απειραχτο απο τον ανθρωπο...

βιργινια
:)

Rizobreaker said...

Γεια σου!!
Πολύ όμορφο το μπλογκ σου! Ωραία κείμενα!! Από ότι είδα και η αγαπημένη σου ταινία είναι η Αμελί!! Σου αρέσει η μουσική του Τίρσεν γενικότερα??

Iliaxtida said...

rizobreaker
καλως μας ηρθες! :) Σευχαριστω πολυ... :)) Ναι, με την αμελι εχω μια ιδιαιτερη σχεση..τη λατρευω βασικα αν κ δν την εχω δει πολλες φοες(6-7)..!Θα γραψω ενα σχετικο ποστ,το σχεδιαζα τωρα τελευταια..Ναι,μου αρεσει πολυ η μουσικη του, αλλα περα απο τα κομματια της αμελι δεν εχω βρει καποιο αλλο δικο του.. :(

Εν Πλω said...

- Έχει και πολύ ωραία μελωδία. "Κατέβασέ" το και άκου τό (αν δεν το βρίσκεις μπορώ να στο στείλω).

- Η Ηλιαχτίδα έχει έναν θανάσιμο εχθρό: το σκοτάδι! Αν δεν τον έχεις, τότε είσαι Ηλιαχτίδα-μαϊμού! Χα! :)

-Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας! Αλλά, επειδή δεν είμαι Δαναός, αλλά απλώς τρελός, μη με φοβάσαι (κι αν είμαι ροκ!)!

-Μόλις επέστρεψα από ένα εκπληκτικό σινε-ταξίδι τριών (σχεδόν) ημερών στη Θεσσαλονίκη! Περισσότερα στο μπλογκ μου εντός της εβδομάδος!
Για την ώρα έχω να πω ότι: α) το "Κόφιξ" ήταν άδειο κι έρημο και δεν μπήκαμε.
β) ο "Θερμαϊκός" ήταν -όπως πάντα- κόζι.
γ) το "Πλέιχαουζ" ούτε το είδα, ούτε το ξέρω!
δ) για τα γλυκά σου έχω πει - δεν τα ξαναγράφω (τα ξανατρώω, όμως!)!
ε) εκτός των άλλων δώρων που κουβάλησα, μου χάρισαν και μια εκπληκτική έκδοση για την "Αμελί", με τίτλο "Το λεύκωμα της Αμελί"! Ονειρική, όπως η ταινία!
Πήρα, μάλιστα, δύο αντίτυπα (μια και ο λόγος για την "Αμελί"!)!

Iliaxtida said...

Εν Πλω!
-θα το ψαξω...
-καποιος σοφος ειπε"τους εχθρους σου να τους κανεις φιλους σου"..Να,τον εχει αλλα προσπαθει να μην τον φοβαται..Ασε που τα αστερια η ηλιαχτιδα τα φωτιζει οποτε πως μπορει να ειναι εχθρος του εναστρου ουρανου?? :)

Για μενα πηρες το δευτερο αντιτυπο,το ξερωωω!!! :D

Εν Πλω said...

Ναι, τώρα που το ξανασκέφτομαι, πώς θα μπορούσες εσύ να είσαι εχθρός του ΟΥΡΑΝΟΥ;;; :)

Όσο για το βιβλίο, δε θέλω να σε στενοχωρήσω, αλλά δεν ήταν το μόνο που πήρα εις διπλούν (ή εις τριπλούν!)! Όχι, δεν είμαι τζαμπατζής. Άλλωστε είναι γνωστό ότι εγώ το χρήμα δεν το λογαριάζω, (τα δυο σου μάτια σαν κοιτάζω!)! Αλλά αφού μου τά διναν, να μην τά 'παιρνα;;; Έτσι, λοιπόν, γέμισα με βιβλία, λευκώματα, σι-ντι και ντι-βι-ντι κινηματογραφικού και φεστιβαλικού περιεχομένου!

Αν το θες, πάντως, το δεύτερο αντίτυπο, πολύ ευχαρίστως να στο δώσω!

Iliaxtida said...

naiii...το θελω.. :) πως θα γινει να μ το δωσεις? :))

Εν Πλω said...

Χμμ... Μήπως ν' ακολουθήσουμε τη μέθοδο της ταινίας, με τους νάνους που έστελναν φωτογραφίες από κάθε γωνιά της γης; Θα κάνω μαγικά και θά 'ρθει το βιβλίο να σε βρει...! :)

Στείλε μου e-mail (enplo1@mail.gr) για να κανονίσουμε.

Roadartist said...

ωραίο!

Iliaxtida said...

roadartist
ευχαριστω... :)

Unknown said...

Αχ απίστευτο :')

Iliaxtida said...

inner silence
:)) ...

zero2one said...

α) Κάπου σε κάποιο αστέρι εκεί έξω είναι σίγουρο ότι υπάρχουν νοήμονα (και ρομαντικά) πλάσματα σαν εμάς με τις ίδιες ερωτήσεις...

β) Το να κάθεσαι και να κοιτάς τ' άστρα έχει μια μεγάλη αξία. Συνειδητοποιείς, όπως λες, το μάταιο, το προσωρινό της ζωής και κάθεσαι και σκέφτεσαι τι πραγματικά θέλεις από αυτή και το _πως_ θα το πάρεις.

γ) Μα κι εσύ, σαν "ηλιαχτίδα", κομμάτι ενός αστεριού δεν είσαι; (-: Του δικού μας, γνώριμου, ζωοδότη ήλιου...

Iliaxtida said...

Zero2one
a)τα πλασματα αυτα πολλες φορες δεν εκφραζουν ελευθερα τις σκεψεις τους,και ειναι πολυ περισσοτερα αποτι φανταζόμαστε..
β)μπορουν να σου γεννησουν ιδεες απο τι"τπτ"
ναι!!εχεις δικιο :))