Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday, October 25, 2007

Θεσσαλονίκη, η πόλη των προκλήσεων

Εξεταστική, διάβασμα(κάτι που δεν έχουμε πολυσυνηθίσει) και ύπνος το πολύ 5 ωρών τη μέρα.. Νομίζω είναι αρκετά αυτά για να σε βγάλουν νοκ άουτ στο διάστημα ενός μήνα, και γι' αυτούς που χρωστάνε και μαθήματα, δύο. Αποφάσισα κι εγώ λοιπόν να πάρω τους δρόμους και τα βουνά κα να κινηθώ προς Βόρειο Ελλάδα, Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα. Είχα πολλά-αλλά πολλά!-χρόνια να πάω και δεν ήταν άσχημη ευκαιρία τώρα που δεν είχε ανοίξει ακόμα η σχολή.. Πήρα κι εγώ το τρενάκι μου και ξεκίνησα για την πολη των καρντάσηδων.. :)
Η πρώτη μου εντύπωση ομολογουμένως ήταν υπό περίεργες συνθήκες..!!Με το που βγαίνω από το σταθμό ένας παπάς να τρέχει αλαφιασμένος,κάτι άλλοι πιο πέρα να προσπαθούν να συνεννοηθούν φωναχτά και γενικά μια τρέλα να κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα!!Λεω"εδώ είμαστε!"...
Επισκέφθηκα αρκετά μέρη αλλά τη μεγαλύτερη εντύπωση μου την έκανε η πλατεία Ναυαρίνου με τα ξεχωριστά μαγαζάκια της και τις ιδιαίτερες καφετέριες που βρίσκονταν εκεί γύρω,οπως το 'cofix' ή ο playhouse-αν κ νομιζω οτι ηταν πιο μακρια αυτό. Δίπλα η καμάρα με τα φοιτητοστέκια της. Η πλατεία Αριστοτέλους είναι πάρα πολύ όμορφη, ενώ ο πεζόδρομος στο λιμάνι ενδείκνυται για μοναχικές βόλτες με σκοπό τον προσωπικό στοχασμό..! Εγώ πάντως το έκανα κι ήταν πολύ ωραία...!Καιρό είχα να συνομιλήσω με τον εαυτό μου τόσο σοβαρα!!! :) Επίσης πρόσεξα ότι οι καφετέριες της Θεσ/νίκης διαφοροποιούνται αρκετά από το στυλ της Αθήνας στο αντίστοχο είδος.. Πρόσεξα το 'on the road' (cafe-bar) οπου τα βραδάκια γινόταν κοσμοσυρροή και τον "Θερμαϊκό" με την πολυ ιδιαίτερη διακόσμηση... Τα τσουρέκια του Τερκενλή-όπως μου σύστησε και ο 'Εν-Πλώ'- είναι σκέτος πειρασμός.. Περνάς μπροστά από τη βιτρίνα στην Αριστοτέλους και ευωδιάζει ο τόπος!! Σου 'ρχεται να ορμήξεις στη βιτρίνα και να τα φας όλα! Αν κα η καλύτερη λύση είναι να αγοράσεις ένα..δύο, τρία. . . . . . !!! :Ο Ας μην μιλήσω για τις υπέροχες μπουγάτσες, που έτρωγα μία την ημέρα!! Γενικά πάντως η Θεσ/νίκη έχει πολύ ωραία μέρη για βόλτα και πολλά πράγματα να ανακαλύψεις (μου θύμισε λίγο την Αθήνα σ'αυτό!) Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που σε κάνει να τα ανακαλύψεις.. Εκεί που περπατάς μπαίνεις στο πιο απίθανο στενό-απίθανο από την άποψη ότι δεν περιμένεις εκεί να βρεις κάτι- και ξαφνικά βρίσκεσαι μπροστά σε μεγαλες ανακαλύψεις όπως : ένα καφενειάκι-βιβλιοθήκη, εργαστήριο κατασκευής βιολιών, μαγαζί με απίστευτα ρούχα, καταστήματα second hand,παλιά βινύλια κλπ...
Θεσσαλονικείς δε γνώρισα, εκτός από δύο κοπέλες στο τρένο τη μέρα που έφευγα. Το συμπέρασμα είναι ότι, ναι, μου άρεσε η Σαλονικη!!! :)) Αν και από την αρχή μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση, ήθελα απλά να ανακαλύψω τι ήταν αυτό που με έκανε να ενθουσιάζομαι τόσο πού στη σκέψη ότι θα πάω.. Είναι λοιπόν αυτή η κουλτούρα και το συνεχές πείραγμα της.. Παει και τελείωσε, σε αυτή την πόλη αρέσει να προκαλεί!!!


οκ, ομολογώ ότι εμπνεύστηκα από τον Εν Πλω! :)




ΟΑΣΘ..! :D -όπως λέμε ΟΑΣΑ :)


είναι τρελοί σας λέωωω!!! :))
η γραφικότατη αγορά..



Αριστοτέλους...

10 comments:

Gledwood said...

Great blog you got here!

You came up on Blogger Play and I just thought I would say Hi as I passed on through...

Take it easy

and all the best to you...


from
Gledwood
"Vol 2"...

Kallitexnes said...

iliaxtida is back!!!!!

όντως φοβερή πόλη,λέω να πάω και εγω μέσα στο χειμώνα.....

-Γιώργος

Εν Πλω said...

Δύο αναφορές στο "όνομά" μου σε ένα ποστ! Πρέπει να είναι η τυχερή μου μέρα!!! :D
Βάζω "άριστα" στο κείμενο, μόνο και μόνο επειδή είναι μέσα ο "Εν πλω"! :ppp

Χάρηκα πολύ (στο ξαναγράφω!) που πέρασες καλά. Νομίζω πως αυτή την εποχή (και μέχρι το καλοκαίρι!) η Θεσσαλονίκη αποτελεί τον ιδανικό προορισμό για μια σύντομη (διήμερη, τριήμερη ή τετραήμερη) εκδρομή-απόδραση!
Είτε είσαι ερωτευμένος κι είσαι με το ταίρι σου, είτε είσαι με φίλους, είτε μόνος σου, θα βρεις κάτι ενδιαφέρον να κάνεις και είναι -σχεδόν- βέβαιο ότι θα περάσεις καλά!

Περίεργο που υπήρχε μια κινητικότητα και μια εγρήγορση στη Σαλονίκη όταν πήγες, διότι η συμπρωτεύουσα φημίζεται για τη χαλλλλαρότητά της!!! Μάλλον θα έφερες μαζί σου κάτι από το αθηναϊκό (μας) άγχος και θα τους το μετέδωσες (Ασχετο, αλλά η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει να μοιάζει εκνευριστικά στην Αθήνα σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σκέτο χάλι η Εγνατίας - και όχι μόνο...)!

Η πλατεία Ναυαρίνου (και μένα από τ' αγαπημένα μου στέκια, όπως σου ξανάπα) είναι ένα "ξεχωριστό" μέρος, μέσα σ' αυτή την ξεχωριστή πόλη.
Ναυαρίνου-Καμάρα κ.λπ. αποτελούν όντως φοιτητο-στέκι. Τα μεσημέρια και -κυρίως- τα βράδια είναι πηγμένος όλος ο πεζόδρομος από φοιτητές και νεαρόκοσμο γενικώς. Με πολύ καλές καφετέριες πέριξ αυτής (όπως επισημαίνεις) και πολύ καλές κρεπερί επί αυτής (όπως επεσήμανα εγώ σε παλιότερο σχόλιό μου!).

Όσο για τη βόλτα στην παραλία, είναι πράγματι ονειρική, ιδίως από το Λευκό Πύργο και πέρα (προς Καλαμαριά). Έχω περπατήσει εκεί ώρες, μόνος μου ή με παρέα. Εκτός από το ρομαντικό στοιχείο που εμπεριέχει μια τέτοια βόλτα (ιδίως το βράδυ), αποτελεί -όπως πολύ εύστοχα έγραψες (και έκανες!)- μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για διαλογισμό, (περι)σκέψη και συζήτηση με τον εαυτό σου!
Ως -κατά βάθος- μοναχικό άτομο, καταλαβαίνω απόλυτα τι λες και απολαμβάνω εξίσου -περιστασιακά- τέτοιους περιπάτους αυτογνωσίας!

Αυτό που λες για τις καφετέριες (ότι έχουν διαφορετικό στιλ από αυτές της Αθήνας) δεν τό 'χα προσέξει! :)

Χαίρομαι που απόλαυσες τα τσουρέκια του Τερκενλή (μμμιαμ!). Περιττό να σου πω, επίσης, ότι τρελαίνομαι για μπουγάτσα (με κρέμα!)!

Και, τέλος, συμφωνώ ότι οι δρόμοι, τα σοκάκια και γενικότερα τα περισσότερα μέρη της Θεσσαλονίκης έχουν κάτι να σου προσφέρουν και να σου αποκαλύψουν. Πάντα θα υπάρχει κάτι που θα σε περιμένει να το ανακαλύψεις!

Την επόμενη φορά που θα πας, πέρνα μια βόλτα και από το γραφικό Μπιτ Παζάρ (για να χαζέψεις τα υπέροχα παλαιοπωλεία ή για ουζο-τσιπουρο-μεζεδάκι!). Ωραία εμπειρία (θρησκευτικού ή άλλου περιεχομένου) είναι και μια επίσκεψη στο υπόγειο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, με την κατακόμβη (βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Σοφίας).

Μ' έκανες και ζήλεψα τώρα! Τον επόμενο μήνα θα πάω οπωσδήποτε! Το κλείσαμε!!! :)

Υ.Γ.: Έχω να κάνω την εξής παρατήρηση, συγκρίνοντας τις φωτογραφίες που βγάλαμε στο τρένο: εσύ είχες το παράθυρο στ' αριστερά σου κι εγώ στα δεξιά μου!!!


:)))

pittermilk said...

σήμερα ταξιδεύω για θεσσαλονίκη
για παρόμοιο λόγο με εσένα.Είναι ο μοναδικός τόπος για ξεφάντωμα και περισυλλογή ταυτόχρονα

Καλλά να περνάμε

Iliaxtida said...

glenwood
γεια!(ας ειμαστε ευγενικοι!) :)

γιωργο
glad2see u again! ;))
να πας να πας...και μην παραλειψεις να πας στο cofix αν σ αρεσουν τα κομιξ κ τα επιτραπεζια!! :)

Εν Πλω
ειδες, ειδες??? ειχες την τιμητικη σου ομολογουμενως!!αλλα μην σε κακομαθαινουμε κι ολας!!χεχε!
σευχαριστω για τις προσθετες πληροφοριες.Ελπιζω να ξαναπαω συντομα..Με αναστατωσε αυτη η πολη απο καθε αποψη!!(καταλαβαινεις...!) :>
ειναι πολυ ωραιο να πηγαινεις σε ενα μερος που δν ξερεις κ να το ανακαλυπτεις σιγα σιγα!γιαυτο ισως και να αγαπω τοσο πολυ την αθηνα..γιατι κατα βαθος ξερω οτι δ θα τη μαθω πραγματικα ποτε!αλλη προκληση κι αυτη!...
οσο για τ παραθυρο,το ειχα οταν πηγαινα στα αριστερα μ κ οταν γυρνουσα στα δεξια,αλλα επειδη μια γιαγια ζαλιζοταν της εδωσα τη θεση μ και ετσι το ξαναειχα αριστερα!με κυνηγουσε μαλλον..! :)

pittermilk
καλα να περασεις..καλα να περναμε οπως λες!!!εγω τις διευκρινισεις μ τις εκανα στ blog δ χρειαζεταια να ξαναναφερω κτ!! :)

Εν Πλω said...

Οοοόχι! Να με κακομάθετε, να με κακομάθετε!!!

Όσο για την αναστάτωση, αν δεν καταλάβαινα εγώ, ποιος θα καταλάβαινε; :P

Υ.Γ.: Α! Στον πεζόδρομο της Ναυαρίνου έχει ένα από τα καλύτερα cineshop (με αφίσες κ.λπ.) που έχω δει!

Jason said...

Περίεργη η σύμπτωση, κι εγώ αποφάσισα μετά από αρκετό καιρό να πάρω τους δρόμους για τη Βόρεια Ελλάδα μετά την εξεταστική μου, περνώντας βέβαια αρκετές και αρκετά όμορφες μέρες στην αγαπημένη Θεσσαλονίκη.
Την ίδια βόλτα κάναμε, ίδιες μέρες. :)

Iliaxtida said...

jason
η αληθεια ειναι οτι η πανεμορφη αυτη πολη εχει την τιμητικη της αυτο τον καιρο..παρα πολλοι γνωστοι μου εχουν παει και ακομα πηγαινουν!!

panagiotis said...

καιρός να μάθουμε και εμείς οι μόνιμοι σαλονικοί κανένα στέκι!!!!
:P

Iliaxtida said...

panagiotis
ναι ναι...!γιατι οχι?? εχω και πιο καινουριο ποστ για τη θεσσαλονικη...! "Σαλονικα" λεγεται.-->
http://iliaxtidashine.blogspot.com/2009/05/blog-post.html

Η Θεσ.εχει την τιμητικη της σαυτο το blog!! :)